• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Інформація для батьків

ПРОТОКОЛ № 5

засідання педагогічної ради КЗ « Охоченський ліцей»

05.03.2019

Голова - Харченко Л.В.

Секретар – Томіліна І.В.

Присутні - 19 осіб (список додається)

Порядок денний:

1. Про замовлення підручників для учнів 2-го класу.

(доповідач Ковальов С.А., заступник директора з навчально-виховноїроботи)

СЛУХАЛИ:

Ковальова С.А., заступника директора ліцею з НВР про замовлення підручників для учнів 2-го класу. Він повідомив ,що згідно листа МОНУ від 08.02.2019 № 1/9-63 та наказа МОН №1190 від 01.11.2018 “Про проведення конкурсного відбору підручників для 2 класу закладів загальної середньої освіти” з метою організації прозорого вибору закладами освіти проектів підручників для 2-го класу, що видаватимуться за кошти державного бюджету. вчителя-предметники ознайомились з проектами підручників для 2-го класу.

УХВАЛИЛИ:

1. Замовити такі підручники для учнів 2 класу:

Українська мова:

Основний: 1.«Українська мова та читання» підручник для 2 класузакладівзагальноїсередньоїосвіти (у 2-х частинах)Вашуленко, М. С. (Частина1); Дубовик, С. Г. (Частина 1);Вашуленко, О. В. (Частина 2)(2019)

Альтернативні:

1. «Українська мова та читання» підручник для 2 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах)Тимченко, Л. І.Цепова, І. В.

2. «Українська мова та читання» підручник для 2 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах)Пономарьова, К. І.(Частина 1);Савченко, О. Я. (Частина 2)(2019)

3.«Українська мова та читання» підручник для 2 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах)Большакова, І. О.;Пристінська, М. С.(2019)

4.«Українськамова та читання» підручник для 2 класузакладівзагальноїсередньоїосвіти (у 2-х частинах)Науменко, В.О.;Мовчун, Ф.І.;Тарнавська, С. С.(2019)

5.«Українська мова та читання» підручник для 2 класу закладів загальної середньоїосвіти (у 2-х частинах)Іваниця, Г. А.(2019)

Російська мова:

Основний: «Російська мова» підручник для 2 класу закладів загальної середньої освіти Самонова О.І., Горобець Ю.О.

Альтернатвний: «Російська мова» підручник для 2 класу закладів загальної середньої освіти Лапшина І.М., Зорька Н.В.

Англійська мова

Основний: «Англійська мова» підручник для 2 класу закладів загальної середньої освіти (з аудіосупроводом) Карпюк О.Д.

Альтернативні:

1. «Англійська мова» підручник для 2 класу закладів загальної середньої освіти (з аудіосупроводом) Мітчел Г.К

2. «Англійська мова» підручник для 2 класу закладів загальної середньої освіти (з аудіосупроводом) Губарєва, С. С.;Павліченко, О. М.;Залюбовська, Л. В.(2019)

3. «Англійська мова» підручник для 2 класу закладів загальної середньої освіти (з аудіосупроводом) Герберт, Пухта;Ґюнтер, Ґернґрос;Пітер, Льюіс-Джонс(2019)

4. «Англійська мова» підручник для 2 класу закладів загальної середньої освіти (з аудіосупроводом) Бєляєва Т.Ю. (2019)

5. «Англійська мова» підручник для 2 класу закладів загальної середньої освіти (з аудіосупроводом) Будна Т.Б. (2019)

Математика

Основний: «Математика» підручник для 2 класузакладівзагальноїсередньоїосвітиСкворцова, С. О.;Онопрієнко, О. В.(2019)

Альтернативні:

1. «Математика» підручник для 2 класу закладів загальної середньої освіти Оляницька, Л. В.(2019)

2. «Математика» підручник для 2 класу закладів загальної середньої освіти Листопад, Н. П.(2019)

3. «Математика» підручник для 2 класу закладів загальної середньої освіти Логачевська, С. П.;Логачевська, Т. А.;Комар, О. А.(2019)

4. «Математика» підручник для 2 класу закладів загальної середньої освіти Лишенко, Г. П.(2019)

5. «Математика» підручник для 2 класу закладів загальної середньої освіти Будна, Н. О.;Беденко, М. В.(2019)

Я досліджую світ

Основний: «Я досліджую світ» підручник для 2 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах) Андрусенко, І.В. (Частина 1);Вдовенко, В. В. (Частина 2);Котелянець, Н. В. (Частина 2);Агєєва, О. В. (Частина 2)(2019)

Альтернативні:

1. «Я досліджую світ» підручник для 2 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах) Бібік, Н. М. (Частина 1);Бондарчук, Г. П. (Частина 1);Корнієнко, М.М. (Частина 2);Крамаровська, С.М. (Частина 2);Зарецька, І.Т. (Частина 2)(2019)

2. «Я досліджую світ» підручник для 2 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах) Будна, Н.О.;Гладюк, Т.В.;Забродська, С.Г.;Шост, Н.Б.;Лисобей, Л.В.

3. «Я досліджую світ» підручник для 2 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах) Грущинська, І. В. (Частина 1);Хитра, З. М. (Частина 1);Морзе, Н. В. (Частина 2);Барна, О. В. (Частина 2)(2019)

4. «Я досліджую світ» підручник для 2 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах) Гільберг, Т. Г.;Тарнавська, С. С.;Павич, Н. Н.(2019)

5. «Я досліджую світ» підручник для 2 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах)Воронцова, Т. В.;Пономаренко, В. С.;Хомич, О. Л.;Гарбузюк, І. В.;Андрук, Н. В.(2019)

Мистецтво

Основний: «Мистецтво» підручник інтегрованого курсу для 2 класу закладів загальної середньої освіти Масол Л.М., Гайдамака О.В., Колотило О.М.

Альтернативні:

1. «Мистецтво» підручник інтегрованого курсу для 2 класу закладів загальної середньої освіти Калініченко О.В.. Аристова Л.С.

2. «Мистецтво» підручник інтегрованого курсу для 2 класу закладів загальної середньої освіти Рубля Е.Є., Мед І.Л., Щеглова Т.Л.

3. «Мистецтво» підручник інтегрованого курсу для 2 класу закладів загальної середньої освіти Лємешева Н.А.

4. «Мистецтво» підручник інтегрованого курсу для 2 класу закладів загальної середньої освіти Кізілова Г.О., Шулько О.А.

5. «Мистецтво» підручник інтегрованого курсу для 2 класу закладів загальної середньої освіти Кондратова Л.Г.

2. Заступнику директора ліцея з навчально-виховної роботи Ковальову С.А.:

2.1. Заповнити спеціальну форму вибору електронних версій оригінал-макетів підручників

до 04.03.2019

2.2. Оприлюднити на шкільному веб-сайті результати вибору проектів підручників за фрагментами електронних версій їх оригінал-макетів з кожної назви підручника в електронному вигляді (pdf-форматі).

до 05.03.2019

2.3. Передати результати вибору проектів підручників за фрагментами електронних версій їх оригінал-макетів з кожної назви підручника в паперовому та електронному вигляді (excel-формат) до відділу освіти Нововодолазької РДА.

до 05.03.2019

Голова педради Л.В.Харченко

Комунальний заклад «Охоченський ліцей

Нововодолазької районної ради

Харківської області»

НАКАЗ

27.02.2019 №

Про заходи щодо недопущення розповсюдження корової інфекції у ліцеї

На виконання Законів України «Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення», «Про захист населення від інфекційних захворювань», на розпорядження голови Нововодолазької районної державної адміністрації від 26 лютого 2019 року №36 «Про запровадження карантинного режиму щодо недопущення розповсюдження корової інфекції та заходи боротьби з нею на території Нововодолазького району Харківської області», на підставі листа КПП «Центр ПМСД Нововодолазького району» Нововодолазької районної ради Харківської області від 26.02.2019 № 80, Протоколу № 03-19 засідання місцевої Комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Нововодолазького району Харківської області від 11.02.2019 та на підставі наказу відділу освіти від 27.02.2019 № 61 Про заходи щодо недопущення розповсюдження корової інфекції у закладах освіти Нововодолазького району, з метою запобігання розповсюдження корової інфекції у ліцеї , у зв’язку з погіршенням ситуації захворювання на кір у Нововодолазькому районі,

НАКАЗУЮ:

1. Класним керівникам забезпечити відсторонення осіб, які не проводилося щеплення на кір та контактних осіб від відвідування ліцею на 21 день, починаючи з 27.02.2019.

2. Вчителям - предметникам розробити індивідуальні плани роботи для дітей, які відсторонені від навчання в ліцеї починаючи з 28.02.2019 терміном на 21 день.

3. Заборонити культурно - масові заходи на період проведення обмежувальних протиепідемічних заходів терміном на 21 день з 28.02.2019 .

4.У разі захворювання дітей чи дорослих на кір терміново інформувати адміністрацію ліцею.

5. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.

Директор ліцею Л.В.Харченко

Звіт директора Охоченської ЗОШ І-ІІІ ступенів Нововодолазької районної ради Харківської області Харченко Л.В. про свою діяльність на посаді протягом 2017/2018навчального року.

Поради батькам

Шановні батьки, пам’ятайте!

- Ніколи не жалійте дитину через те, що вона не така, як всі.

- Даруйте дитині свою любов та увагу, однак не забувайте про інших членів родини, які їх теж потребують.

- Не дивлячись ні на що, зберігайте позитивне уявлення про свою дитину.

- Не відгороджуйте дитину від обов’язків і проблем. Вирішуйте всі справи разом з нею.

- Надавайте дитині самостійності в діях та прийнятті рішень.

- Слідкуйте за своєю зовнішністю. Дитина повинна пишатися вами.

- Частіше розмовляйте з дитиною. Пам’ятайте, що ні телевізор, ні радіо не замінять вас.

- Не обмежуйте дитину в спілкуванні з ровесниками.

- Пам’ятайте, що дитина колись подорослішає і їй доведеться жити самостійно. Готуйте її до самостійного життя. Говоріть з нею про це.

- Ніколи не займайтеся «виховною роботою» в поганому настрої.

- Укажіть дитині на допущену помилку, щоб вона її осмислила.

- Оцінюйте вчинок, а не особистість. Пам’ятайте, сутність людини та її окремі вчинки не одне й те саме.

- Дайте дитині відчути, що співчуваєте їй, вірити в неї, не зважаючи на помилку.

Кілька корисних порад для батьків

  • З початку навчального року привчіть дитину прокидатися раніше, щоб збирання до школи не перетворювалося у щоденні хвилювання. Вранці будіть дитину спокійно, з посмішкою та лагідним тоном.
  • Дитина повинна зранку обов’язково снідати.
  • Давайте дитині у школу бутерброд, фрукти. Вона в школі працює, витрачає багато сил і енергії.
  • Привчіть дитину збирати портфель увечері. Перевірте, чи не забула вона чого-небудь важливого. Запитайте її, чи не передавав учитель прохань або розпоряджень батькам. Через деякий час дитина привчиться сумлінніше ставитися до своїх обов’язків і стане більш зібраною.
  • Проводжаючи дитину до школи, побажайте їй успіхів, скажіть кілька лагідних слів, без застережень: «Дивися, поводься гарно!», «Щоб не було поганих оцінок» і т. п. У дитини попереду – важка праця.
  • Забудьте фразу: «Що ти сьогодні отримав?», а краще запитайте: «Про що нове ти сьогодні дізнався?» Зустрічайте дитину спокійно, дайте їй можливість відпочити. Коли дитина збуджена і хоче з вами чимось поділитися, не відмовляйте їй у цьому, вислухайте.
  • Після закінчення занять дайте дитині відпочити. Школяр може розповісти про свій робочий день і у такий спосіб звільнитися від психологічного напруження.
  • Якщо дитина замкнулася у собі, її щось турбує, н вимагайте пояснень, нехай заспокоїться, тоді вона вам все розкаже сама.
  • Зауваження вчителя вислуховуйте без присутності дитини.
  • Пам’ятайте, що телевізор – ворог номер один для успішного навчання. Не потрібно вмикати його раніше, ніж всі завдання будуть виконані. Якщо дитина дивиться телевізор під час денного відпочинку, їй важко буде зосередитися. Бажано, дозволяти дивитися тільки дитячі передачі.
  • На початку навчального року корисно контролювати, як дитина виконує домашні завдання. Перевіряйте, чи правильно вона зрозуміла пройдений матеріал.
  • Перевіряти – не значить «робити замість дитини». Ніколи не підказуйте дитині готових рішень. Обов’язково перевірте, щоб те, що потрібно було дитині вивчити напам’ять, було вивчено добре. Точність виконання завдань – важлива умова успішного навчання. Потрібно також впевнитися, що дитина може застосувати набуті знання на практиці.
  • Не треба навантажувати дитину позашкільною діяльністю з самого початку навчального року. Спорт і заняття в гуртках, звичайно, корисні для загального розвитку, але спочатку впевніться, що у дитини вистачить сил і часу. Початок навчального року – період стресу, і перевантаження можуть тільки нашкодити.
  • Протягом дня знайдіть час для спілкування з дитиною.

Завжди будьте уважними до стану здоров’я дитини. З перших днів навчання привчайте дитину дотримуватися режиму дня, особливо, щоб вона лягала спати в один і той же час. Сон для школярів має першочергове значення. У І чверті дитина повинна спати не менше 10-11 годин, пізніше – 9-10 годин.

Якщо дитина засинає не відразу, все одно примушуйте її лягати в ліжко. Знайте, що навіть великі діти (7-8 років) люблять слухати казки, особливо перед сном, пісні, лагідні слова. Не лінуйтеся це робити. Це заспокоює малечу, знімає денну напругу, допомагає спокійно заснути і відпочити.

  • Батькам необхідне терпіння. Ентузіазм перших днів швидко проходить, його місце займає втома. Допоможіть дитині зберегти нормальний ритм і не піддавайтеся спокусі зробити їй маленьке послаблення. Часті нарікання на дитину чи порівняння з іншими можуть розвинути комплекс неповноцінності. Навпаки, інколи потрібно похвалити дитину, навіть коли у неї щось не виходить, дати їй невеличкий перепочинок і потім повернутися до виконання завдань.
  • Ні в якому разі не ставте ваші стосунки з дитиною в залежність від її успішності. Гарні, довірливі стосунки і усвідомлення того, що дитина завжди може розраховувати на вашу підтримку, допоможуть їй налаштуватися на успіх з початку нового навчального дня.
  • Дитина має відчувати, що ви завжди їй допоможете та підтримаєте. Висловлювати свою любов дитині батьки можуть по-різному: через дотик, словами заохочення, проведення часу разом, через подарунки.

Дотик – один із найважливіших проявів любові дитини. У перші роки життя дитини необхідно, щоб дорослі брали її на руки, обіймали, гладили по голівці, цілували, садовили її на коліна тощо. Тактильна ласка однаково важлива як для хлопчиків, так і для дівчаток. Тому, коли ви виявляєте свою любов за допомогою ніжних дотиків, поцілунків, цим ви говорите набагато більше, ніж словами «Я тебе люблю».

  • Слова заохочення. Коли ми хвалимо дитину, ми дякуємо їй за те, що вона зробила, чого досягла сама. Проте не треба хвалити дитину часто, тому що слова втратять усю свою силу. Пам’ятайте, що постійна критика шкодить дитині, бо вона аж ніяк не є доказом батьківської любові. Щодня даруйте дитині і слова підтримки, заохочення, схвалення, ласки, які свідчитимуть про любов до неї.
  • Час – це ваш подарунок дитині. Ви нібито кажете їй: «Ти потрібна мені. Я хочу бути поряд із тобою». Іноді діти роблять погані вчинки саме з метою того, щоб батьки звернули на них увагу: краще бути покараним, ніж забутим. Проводити час разом – значить віддати свою увагу дитині. Форми спільного дозвілля в кожній сім’ї різноманітні: читання казок, бесіда за сімейною вечерею, гру в футбол, ремонт машини, допомога на дачі та інше.
  • На кожному етапі розвитку дитини ми використовуємо різні «мови» нашої любові. Тому для батьків важливо обрати саме ту «мову», яка веде до серця дитини.

Поради батькам першокласників

Першокласникам найскладніше адаптуватися до новогодля них шкільного життя.

Перші тижні навчання для них - справжній стрес, що вимагає від організму дуже великої напруги.

Перший разв перший клас! З початком шкільного життя у маленької дитини відбувається переоцінка цінностей - малюк поступово втрачає дитячу безпосередність в поведінці, у неї змінюється мислення.

Для здоров'я дитининавчання в школістає серйозним випробуванням на міцність. Вступ до школи, новий режим виявляється для дитячої свідомості та організму потужним стресом - на адаптацію до нього йде дуже багато сил. Саме у вересні та жовтні багато першокласників хворіють, скаржаться на головні болі і втому.

Далі йде етап нестійкого пристосування, коли організм дитини знаходить прийнятні реакції на нові умови. А потім він вже остаточно пристосовується до навантажень і реагує на них з меншою напругою.

Батькам, чия дитина пішлав перший клас, необхідно допомогти їй пережити складний адаптаційний період без втрат для здоров'я. Як же це зробити?

1. Не у всіх дітей вистачає можливостей для швидкої адаптації до школи - досить часто виникають порушення, які відіграють істотну роль у розвитку нервово-психічних розладів (порушення сну і апетиту, примхливість і дратівливість, швидка стомлюваність, тривожність), аж до психічних патологій. Щоб полегшити ситуацію, потрібно регулярно розмовляти з дитиною про те, навіщо потрібно вчитися, що таке школа, які у школі існують правила. Обговоріть з дитиною ті правила і норми, з якими вона зустрілася в школі, поясніть їх необхідність і доцільність, розвивайте у дитини навички спілкування.

2. Харчуватисядитина-першокласникповинна повноцінно. У її раціоні повинні бути присутніми білки (м'ясо, риба, сир, яйце), молочні продукти, вершкове і рослинне масло, свіжі овочі і фрукти, соки.

3. Режим дня дитини повинен суворо дотримуватися - розпорядок, що повторюється день у день, допоможе йому швидше адаптуватися до нового режиму. Тривалість сну першокласника повинна становити мінімум 9-10 годин на добу. А якщо ваш першокласник - шестирічка, то бажаний і денний сон хоча б на одну годину.

4. У перші місяцінавчанняв школімає відбуватися без додаткових навантажень, так що почекайте віддавати дитину в розвиваючі секції. Повноцінний відпочинок на цьому етапі важливіше, тому хай дитина проводить більше вільного часу на свіжому повітрі, не менше 2 годин на день.

5. Важливо розвивати у дитини дрібну моторику рук (ліплення, малювання, конструювання) - це допоможе їй швидше освоїти навички письма, стане стимулом для розвитку інтелектуальних функцій.

6. Велике значення має профілактика порушень зору. Не дозволяйте першокласникові дивитися телевізор ближче ніж з 3-5 метрів, і обов'язково за наявності освітлення. В ідеалі дитина не повинна витрачати більше 1 години на день на перегляд телевізора, а на комп'ютер - більше 30 хвилин.

7. Дитину необхідно навчити підтримувати особисту гігієну, адже в школі їй доведеться торкатися перил, дверних ручок та інших предметів загального користування. У нього має увійти у звичку мити руки перед їжею і після відвідин туалету.

8. Не пропускайте труднощі, можливі у дитини на самому початку його шкільного життя. Якщо у нього, наприклад, виникли логопедичні проблеми, постарайтеся справитися з ними на першому році навчання.

9. Дитину потрібно обов'язково підтримувати в її прагненнях. У кожній її роботі завжди слід знайти що-небудь, гідне щирої похвали. Така емоційна підтримка найкращим способом позначиться на інтелектуальних здібностях маленького школяра.

Щоб навчатися було легко

Виховання дитини починається від її народження. Якою вона виросте, значною мірою залежить від батьків. Батьки в родині мають виконувати функції педагога.

Вступ до школи – переломний момент у житті дитини. Він пов'язаний з новим типом стосунків з оточенням (ровесниками і дорослими), новим видом діяльності (навчальної, а не ігрової). У житті дитини змінюється все: обов’язки, оточення, режим. Це «кризовий період» у житті дитини, і ця «криза» виявляється у тому, що свої ігрові потреби дитина має задовольняти навчальними способами. Процес адаптації до шкільного життя триває по-різному – від кількох тижнів до місяців (залежно від рівня їхньої психологічної готовності до школи, психологічних особливостей та стану здоров’я). Вирішальну роль тут відіграє сформований у дошкільному віці рівень готовності до школи, або «шкільної зрілості».

Уже в першому класі діти зіштовхуються з великою проблемою -виконанням домашніх завдань. Для батьків важливо навчити дитину самостійно виконувати домашні завдання.

Інтер'єр для першокласника

Дитяча кімната найчастіше облаштовується нами з особливою любов'ю: хочеться, щоб дитині в ній було дуже затишно. І часом ми забуваємо, що кімната дитини - одна з найбільш багатофункціональних приміщень у будинку. У ній ваше чадо не тільки спить і грає, але і займається. Особливо тепер, коли малюк ось-ось стане першокласником, дуже важливо зберегти в його кімнаті звичний інтер'єр, додавши до нього елементи «дорослого життя». Зробити це потрібно дуже обережно, не порушивши звичної гармонії. Для початку давайте подивимося, чи правильно розташована дитяча кімната?

Найвдаліше її розташування - схід чи південний схід. У цьому випадку вранці кімната буде залита сонячним світлом, що благотворно діє на нервову систему дитини і робить раннє пробудження не таким болючим. Не останню роль у розвитку навичок і талантів, формуванні особистості, відіграє й інтер'єр дитячої. Потрібно подбати про те, щоб дитина відчувала себе повноправним господарем кімнати, самостійно добираючись і дотягуючись до всіляких поличок-шафок, не вдаючись до допомоги дорослих.

Зазвичай в дитячій кімнаті виділяють три зони - навчальна, ігрова та зона відпочинку. Не варто різко розмежовувати ігрове і робоче простору, інакше можна викликати у дитини неприязнь до навчання. Нехай спочатку навчання стане елементом гри.

Приступаючи до облаштування кімнати, нам необхідно враховувати вік дитини, його захоплення, а також те, які функціональні зони вона включатиме (відпочинок, сон, навчання). Від цього залежить вибір меблів і її розстановка. Для школяра, звичайно ж, знадобиться добре організований простір для навчання.

Вибираючи письмовий стіл, зверніть увагу на столи - трансформери, в яких міняється висота і кут нахилу столешніци. Дуже важливо щоб меблі відповідали дитині за розмірами. Висота столу повинна бути трохи вище ліктя стоїть поряд дитину, а сам стіл хай буде просторим і стійким.

Питання регулювання висоти можна вирішити і за допомогою офісного стільця або крісла з сидінням, що опускається.

Переважно стілець з високою і пружною спинкою. Оптимальна його висота - коли ноги дитини, зігнуті в колінах під прямим кутом, упираються в підлогу.

Враховуючи основне правило роботи за столом - світло повинне висвітлювати робочу поверхню спереду або ж з лівого боку дитини - письмовий стіл потрібно розмістити або особою, або лівим боком до вікна.

Якщо в будинку з'явився комп'ютер, краще купити для нього окремий стіл. Він може розташовуватися уздовж стіни або в кутку кімнати. Цілісний кутовий столик або додатковий бічний - вибір за вами.

Вибирати дитячі меблі краще всього пастельних тонів, блакитного, салатового, бежевого - ці кольори заспокійливо діють на психіку дитини, підвищують природну освітленість приміщення. Пожвавлення привнесуть окремі яскраві плями.

Час від часу рекомендується змінювати колірну композицію дитячого приміщення, і непогано б залучати до процесу самої дитини - це пробуджує в ньому творчий початок і відповідальність. До того ж дитяча кімната повинна подобатися самій дитині, чому б не виконати ряд його побажань або задумок? Наприклад, разом з дітьми можна дещо змайструвати.

Робити домашні завдання за красивим і затишним письмовим столом школяреві значно приємніше. Використовуючи декоративні самоклеючі плівки в мить ока можна зробити барвистий килимок-підкладку для письмового столу, а так само практичний і в той же час виконаний фантазії настільний гарнітур для шкільно-письмового приладдя. Та й в оформленні папок для паперів можна проявити свою індивідуальність і показати художній смак. Тим більше що обклеїти дерево, картон або пластик одноколірної плівкою зовсім не складно. Потім їх можна прикрасити веселими малюнками.

Для цього скористаємося шаблоном або просто виріжемо їх з плівки з зображенням різних фігурок, виконаних з великою різноманітністю. Ви побачите, з яким захопленням і захватом діти стануть фантазувати і творити дива в оформленні.

Режим дня молодшого школяра

Процес навчання в сучасній школі дуже насичений. У батьків виникає багато питань. Однак здоров’я дитини не повинно перекладатися на плечі педагогів. Помічником у нелегкому 11-річному марафоні може і повинен бути правильно організований режим дня дитини.

Режим дня – це раціональний розподіл часу на всі види діяльності і відпочинку протягом доби. Основною його метою є забезпечення високої працездатності упродовж усього періоду неспання. Будується режим на основі біологічного ритму функціонування організму. Так, наприклад, підйом працездатності відзначається з 11 до 13 години. Другий підйом о 16-18 годині більш низької інтенсивності та тривалості. Діти легко звикають до розпорядку дня в школі, тому й вдома слід скласти такий самий розклад для дитини.

Основними елементами режиму дня школяра є: навчальні заняття в школі і вдома, активний відпочинок з максимальним перебуванням на свіжому повітрі, регулярне та достатнє харчування, фізіологічно повноцінний сон, вільна діяльність індивідуального вибору. При чіткому розпорядку дня у дитини формується звичка, коли конкретний час є сигналом для відповідних дій.

У 6-7 років відзначається швидка стомлюваність при навчанні. У молодшому шкільному віці тривають процеси окостеніння і зростання скелета, розвитку дрібних м’язів кисті і функціональне вдосконалення нервової системи.

Починати день необхідно з ранкової зарядки, яка полегшує перехід від сну до неспання, дозволить організму активно включитися в роботу. Крім зарядки до фізичного виховання відносяться ігри на свіжому повітрі. Кращими вважаються рухливі ігри та заняття спортом. У грі вдосконалюються рухові навички дитини, підвищується її емоційний тонус. Добре дисциплінують командні ігри: волейбол, баскетбол, футбол. Не забувайте про танці.

Особливо важливе перебування дитини на вулиці ввечері перед сном. Доведено, що найкращим режимом є наявність 3-4 прогулянок загальною тривалістю 2,5-3,5 години: чим менша дитина, тим більше часу вона повинна проводити на вулиці. Покарання позбавленням прогулянки неприпустиме.

Після ранкової зарядки дитину чекають водні процедури. Ніщо так не проганяє сон, як ранкове вмивання холодною водою.

Сніданок обов’язково повинен бути гарячим і досить ситним, складаючи четверть від добової потреби дитини. Другий сніданок дитина отримає в школі. Він повинен становити 10-15% добової калорійності. Обід – 40%, вечеря – 20-25%. Остання повинна бути більш легка, ніж сніданок. Це можуть бути каша, сир, а також овочі та фрукти.

Для дітей 7-10 років добова калорійність повинна складати 2300 ккал. Обід близько 13-14 годин, вечеря – не пізніше 19:30.

Повернувшись зі школи, дитина повинна пообідати і обов’язково відпочити. Пообідній відпочинок складе близько 1-1,5 години, без читання книг і перегляду телевізора. Також у цей час дитина може поспати.

Найкраще виконувати уроки з 15 до 16 години. Це найкращий час для засвоєння інформації. Починати виконання домашнього завдання рекомендується з найменш важких предметів, переходячи до більш складних. Максимальна тривалість періоду працездатності становить 30-40 хвилин, після чого слід проводити 15-хвилинні перерви.

Півтори-дві години вільного часу дитина може використовувати для занять за інтересами (читання, малювання, ігри, перегляд телевізійних передач та ін.). Загальна тривалість перегляду телепередач – не більше 1,5 години 2-3 рази на тиждень. У будь-якому випадку кращим дозвіллям буде прогулянка на свіжому повітрі. Корисні також заняття в гуртках за інтересами. Дитина може займатися не більше ніж у двох гуртках.

Після вечері настав час прогулянки перед сном. Батьки повинні прищеплювати дитині навички з самообслуговування.

Важливим фактором в режимі дня школяра є сон. Під час сну знижується діяльність фізіологічних систем організму, і лише мозок, зберігаючи активність, продовжує переробляти отриману протягом дня інформацію. Гігієнічно повноцінним вважається сон, що має достатню для даного віку тривалість і глибину. Школяр повинен спати не менше 9-10,5 годин. Перед сном обов’язково слід вмитися, почистити зуби і добре провітрити кімнату. Найбільш здорова температура повітря житлової кімнати – 180С. Систематичне недосипання може привести до перевтоми і невротичних розладів. Безпосередньо перед сном у дитини необхідно сформувати позитивні емоції заохоченням або похвалою, читанням дитині книг.

Особливий день школяра – неділя. Вона повинна бути днем повного відпочинку, у цей день ніяких уроків! Домашні завдання краще приготувати в суботу після обіду. Вихідний день слід присвятити улюбленим заняттям і розвагам, а час, що залишиться після вечері, присвятити підготовці до наступного навчального дня.

У вихідні дні учням бажано вставати не пізніше 7:30, виконувати, як звичайно, фізичну зарядку та всі інші справи, обідати о 12-14 годині, вечеряти не пізніше 19-20 години, лягати спати у звичний час.

Краще проводити неділю повністю на свіжому повітрі. Цікаві екскурсії, нетривалі походи, прогулянки на лижах усією родиною, поїздка за місто – все це дає прекрасний заряд на весь тиждень!

Рекомендований режим дня школяра

  • Підйом – 7:00
  • Ранкова зарядка, водні процедури, прибирання ліжка, туалет – 7:00 - 7:30
  • Ранковий сніданок – 7:30 – 7:50
  • Дорога до школи чи ранкова прогулянка до початку занять у школі – 7:50- 8:20
  • Заняття в школі – 8:30 – 12:30
  • Гарячий сніданок у школі – близько 11 години
  • Дорога зі школи або прогулянка після занять у школі – 12:30 – 13:00
  • Обід – 13:00 – 13:30
  • Пообідній відпочинок або сон – 13:30 – 14:30
  • Прогулянка або ігри та спортивні заняття на повітрі – 14:30 – 16:00
  • Полуденок – 16:00 – 16:15
  • Приготування домашніх завдань – 16:15 – 17:30
  • Прогулянка на свіжому повітрі – 17:30 – 19:00
  • Вечеря і вільні заняття (читання, музичні заняття, ручна праця, допомога сім’ї, заняття іноземною мовою та інше) – 19:00 – 20:00
  • Приготування до сну (гігієнічні процедури – чищення одягу, взуття, умивання) – 20:00 – 20:30
  • Сон – 20:30 – 7:00

Сім навичок високоефективних підлітків

Поради Шона Кові для батьків і підлітків із його книги з однойменною назвою

Для підлітків життя – не дитячий майданчик, життя – це джунглі. І бути батьком підлітка – це теж не прогулянка в парку. Шон Кові у своїй книзі «Сім навичок високоефективних тінейджерів» постарався надати «компас, який допоміг би підліткам та їх батькам зорієнтуватися в щоденних проблемах, з якими вони стикаються».

Як вони будуть справлятися з тиском однолітків? Яка мотивація? Успіх чи неуспіх? Життя підлітка повне складних проблем і доленосних рішень. Як батько ви несете відповідальність за допомогу в освоєнні їм етики й базових життєвих принципів, які допоможуть підлітку досягти бажаних цілей і жити успішним життям.

Хоч це, звичайно, і добре – розповідати дітям, як їм правильно прожити своє життя, але «підлітки більше спостерігають за тим, що ви робите, ніж прислухаються до того, що ви говорите», – каже Кові. Тому практикуйте те, що ви проповідуєте. Ваш приклад може сильно вплинути.

Сам Кові теж досяг успіху, слідуючи батьківському прикладу. Його батько, Стівен Кові, написав книгу «Сім навичок високоефективних людей», що була продана в кількості більше 15 мільйонів екземплярів. Шон пішов у батька й ніколи не лінувався. Його власна книга також стала затребувана і розійшлася тиражем понад 2 млн примірників. Ось ті сім навичок і кілька порад, описаних у книзі, які допоможуть вашій дитині.

Бути превентивним.Превентивність – це ключ до запуску інших навичок. Допоможіть своєму підлітку взяти під контроль власне життя і нести за нього відповідальність. Превентивні люди розуміють, що вони самі відповідальні за своє щастя чи нещастя. Вони не звинувачують інших за свої власні вчинки або емоції.

Починати з кінця.Якщо підлітки не прояснили для себе, яке місце вони хотіли б посісти в цьому житті, якщо їм не ясні цінності, цілі і чого вони самі варті, вони будуть блукати, марно витрачати час і коливатися під впливом думок інших людей. Допоможіть своїй дитині сформулювати свою особисту місію, яка виступатиме в якості «дорожньої карти», буде направляти та вести її у процесі прийняття рішень.

Відбирати найважливіше.Ця звичка допомагає підліткам визначитися з пріоритетами і управляти своїм часом так, щоб зосередитися та завершувати найважливіші речі в їх житті. Відокремити головне від другорядного – також означає навчитися долати страхи та бути сильним у важкі часи, жити життям згідно з тим, що має в ній найважливіше значення.

Думати взаємовигідно.Підлітки можуть навчитись вірити в те, що завжди можна створювати безпрограшну атмосферу у відносинах. Така навичка заохочує думку, що в будь-якій дискусії або ситуації обидві сторони можуть досягти взаємовигідних рішень і отримати обопільну користь. Ваш підліток буде вчитися радіти досягненням інших, замість того, щоб бачити в них загрозу для себе.

Прагнути спочатку зрозуміти, а потім бути зрозумілим.Оскільки більшість людей не дуже-то й добре слухають один одного, одним з найвидатніших розчарувань у житті є почуття, що тебе не зрозуміли. Тому, таке вміння допоможе отримати вашому підлітку одну з найважливіших навичок ефективного спілкування - активне слухання.

Синергія.Синергія досягається тоді, коли дві або більше людини працюють разом для того, щоб створити щось краще, ніж це міг би зробити кожен з них окремо. Завдяки цій навичці підлітки дізнаються, що не повинно бути «твого шляху» або «мого шляху», а також, що спільний шлях – це більш успішний шлях. Спільні дії дозволяють підліткам зрозуміти значення відмінностей і краще цінувати інших людей.

Гострота світосприйняття.Підлітки ніколи не повинні бути настільки перевантажені, щоб не мати часу займатися собою. Коли підліток відточує самого себе, він тримає свою особистість у «бойовій готовності», а значить, може краще справлятися з викликами життя. Це значить, що йому необхідно регулярно оновлювати та зміцнювати чотири ключові складові – тіло, мозок, серце й душу.

Агресивна поведінка підлітків

Із проявами агресії та насильства ми зустрічаємось удома, у школі, на вулиці. На жаль, вони стали частиною нашого повсякденного життя. Усе частіше й частіше ми відчуваємо себе безпорадними, почувши із засобів масової інформації про прояви різного роду жорстокості.

Під агресією мається на увазі будь-яка навмисна дія у фізичній або словесній формі, спрямована на спричинення шкоди, утрати та болю іншим людям або собі самому. Насильство, у свою чергу, ‑ це агресія, спрямована на інших людей.

У дітей, як і в дорослих, розрізняють вербальну й невербальну агресію.

Формами вербальної (словесної) агресії є: обзивання, настирні скарги, зухвалість по відношенню до дорослих або однолітків, висміювання, колючі зауваження з метою викликати в іншої людини неприємні емоції.

Формами невербальної агресії є фізична й нефізична. Агресія фізична ‑ це безпосереднє спричинення болю іншим людям, що більше притаманна хлопчикам, має два варіанти. Перший ‑ це псування оточуючих предметів, а другий ‑ це спричинення болю за допомогою фізичного нападу (різного роду удари, штовхання, підніжки, щипання, кусання, дряпання, викручування рук, паплюження, удари різними предметами тощо).

Напад не завжди спрямовується на джерело агресивної реакції. Дитина може зірватися на своєму однолітку, іграшках, порвати малюнки, таким чином переносячи свою агресію з того, хто її викликав, на іншого, причому, як правило, того, хто несе в собі меншу загрозу для дитини або викликає менший інтерес.

Агресія з перенесенням, як другий тип фізичної агресії, виникає тоді, коли на основі попереднього досвіду дитина здатна припустити, що за свої агресивні дії по відношенню до дорослого її покарають. Агресивна поведінка в такому разі буде спрямована на людей більш слабких – молодших братів і сестер або товаришів.

Агресія нефізична виникає, як правило, у дітей дошкільного віку. Це передражнювання, пики та гримаси, демонстрація язика, різного роду жести з метою подражнити іншу людину.

Причини виникнення агресивної поведінки

У даний час агресивна поведінка в дітей і підлітків зустрічається все частіше й частіше. Така тенденція має досить багато причин. Шукати їх слід у вихованні, спілкуванні з іншими людьми та наростаючих вимогах, що пред'являються до дітей і молодих людей, також варто враховувати і природжені схильності до насильства.

Ряд учених указують на чотири причини агресії:

  • агресія як інстинкт, що виникла у процесі еволюції та служить людині для збереження виду. Це природна агресія, необхідна в боротьбі за виживання. Такої думки дотримувалися Зігмунд Фрейд і Конрад Лоренц;
  • агресія як реакція на фрустрацію, тобто стан, який характеризується хвилюванням, пригніченістю й є наслідком неможливості виконати намічену раніше мету або реалізувати важливу потребу. Іноді такий стан може призвести до невротичних розладів;
  • агресія як звичка народжується з інтенсивних неприємностей, що часто повторюються, переживань, фрустрації, які супроводжуються сплеском негативних емоцій. Фіксації агресії при цьому у значній мірі сприяє взаємний уплив один на одного членів неформальних груп, темперамент людини та відсутність у неї толерантності;
  • агресія як придбане бажання проявляється в емоційній реакції гніву. Ступені прояву гніву дуже різноманітні – від обурення та незадоволеності до злості.

Сьогодні більшість дослідників агресивної поведінки доходять висновку, що така поведінка так само вивчається, як і багато інших видів поведінки людини, та, відповідно, завжди можна знайти причину агресії. Як правило, в її основі лежать незадоволені потреби дитини, такі як відсутність похвали, відчуття причетності до групи, відчуття своєї цінності та значущості.

Виникненню агресивної поведінки сприяють: пережитий досвід якої-небудь форми насильства (фізичного, психологічного, сексуального тощо; відчуття безпорадності, приниження, злості або відчаю, небезпеки, самотності, що наростає; схильність до девіації, залежності, протиправної поведінки).

Основна риса агресивних дітей – це надмірна запальність, що важко стримується. У такі моменти в дитини виникають проблеми з контролем своєї реакції на негативні стимули, які її викликали.

Агресивність дітей і підлітків може проявлятись у різних формах: це

  • фізична агресивність;
  • словесна агресивність, сварки, прокляття;
  • надмірний критицизм;
  • агресивність, що виражається криком;
  • тупання ногами;
  • ляскання дверима;
  • псування чужої власності;
  • надмірна дратівливість, що проявляється запальністю й так далі.

Одним із чинників, що сприяють виникненню агресивної поведінки, є марне витрачання часу. На жаль, перегляд телевізора сьогодні – найпоширеніший спосіб заповнення вільного часу в дітей і підлітків, але саме телебачення має серйозний уплив на формування агресивної поведінки.

Діти відтворюють агресивну поведінку, побачену у фільмах, засвоюють її та застосовують у інших ситуаціях. Їм дуже складно відділити реальність від вигадки, тому деякі сцени й образи переносяться дітьми в їх власне життя, вони ототожнюють себе з іншою людиною або персонажем фільму. Важливо розуміти, що телевізійні сцени насильства є подвійною причиною жорстокої поведінки дітей і підлітків: вони сприяють бажанню наслідувати побачену раніше модель поведінки, а також підвищують рівень тривожності, який є причиною агресивних реакцій.

Сцени насильства, що показуються по телебаченню, викликають такі негативні зміни в особистості дитини:

  • сприяють формуванню агресивної поведінки та підвищують рівень агресії по відношенню до однолітків;
  • провокують агресивні фантазії;
  • притупляють нормальну емоційну реакцію на агресію та ведуть до переконання, що агресія є поширеним і соціально припустимим явищем;
  • руйнують сприйняття справжньої ролі насильства в суспільстві та сприяють формуванню відчуття загрози з боку зовнішнього світу;
  • заохочують дітей придумувати нові форми агресивної поведінки, які не були показані на екрані.

Для молодого глядача практично всі телепередачі мають освітній характер, під упливом телебачення в його свідомості формуються певна картина світу й інколи спотворений образ людини. Численні дослідження показали, що систематичний перегляд сцен насильства на екрані має величезний негативний уплив на подальшу поведінку молодих людей.

Викликає тривогу й дія на психіку дитини комп'ютерних ігор, оскільки більшість із них наповнена агресією, насильством і руйнуваннями. Найбільш небезпечними прийнято вважати ті ігри, в яких гравець повинен боротися з різного роду страшними істотами, вести віртуальні військові дії й таке інше.

Сім'я

Прослідити причини виникнення агресії можна також і в сучасній сім'ї. Атмосфера, що панує в домі, має величезний уплив на розвиток дитини. Якщо атмосфера вдома наповнена дружелюбністю, взаємною любов'ю та злагодою, дитина одержує правильний зразок поведінки, а порушення в сім'ї міжособистісних відносин може призвести до формування небажаної поведінки. Дитина, яка росте в домі, повному сварок і скандалів, через якийсь час і сама починає проявляти агресивну поведінку.

Небезпечною для правильного розвитку особистості дитини є також розбіжність думок батьків та інших членів сім'ї (бабусь і дідусів) у відношенні до певної моделі виховання. Відсутність єдиного цілісного підходу ускладнює формування характеру в дитини та впливає на підвищення збудливості й агресивності.

На агресію впливають і суворі форми покарання за неправильну поведінку. На жаль, частіше за все суворе виховання зовсім не зменшує кількість агресивних учинків, а, навпаки, збільшує їх інтенсивність. Часто агресивні батьки підбурюють і підсилюють агресію своїх дітей, заохочуючи їх у певних ситуаціях проявляти войовничу, непримиренну позицію по відношенню до оточуючих.

Коли батьки відштовхують своїх малюків, це теж є важливою причиною бунтарської поведінки дітей. Відсутність ніжності, любові, позитивних прикладів породжує в них стан ворожості, а іноді й агресії. Виховання, що характеризується жорстокістю, відсутністю милосердя, неприйняттям дитини як особи та високим рівнем контролю над її поведінкою, значною мірою сприяє формуванню агресії.

Особливу роль також відіграє стиль виховання, якому притаманні ігнорування, нехтування, коли батьки майже зовсім не цікавиться дитиною, її досягненнями у школі, захопленнями, компанією, планами або амбіціями, не проявляють до неї любові, але при цьому дають максимум свободи.

Школа

Часто місцем виникнення агресивних реакцій є школа. Дитина, потрапляючи у шкільне середовище, піддається дії певних норм, що регулюють поведінку учнів. Вона повинна привести себе у відповідність із поставленими перед нею новими вимогами та завданнями, установити контакти не тільки з однолітками, а й з учителями та іншими працівниками школи.

У класі можуть виникати ситуації, що мають негативний уплив на формування навичок правильної взаємодії в колективі. Наприклад, до наростання конфлікту, неприязні, ворожості, а згодом і появи агресивної поведінки можуть призвести неодноразові скарги дітей на одного з однокласників, що виказуються вчителю. У цілому, наявність класів із великою кількістю учнів сама по собі сприяє виникненню агресії, тому що в такому разі легше залишитися непоміченим і уникнути відповідальності за неправильну поведінку.

Іншою причиною агресії є неуспішність. Учень, який одержує погані оцінки, якого постійно лають і критикують, починає демонструвати небажану поведінку, що посилюється все більше. Використовуючи різні захисні механізми, він стає агресивним по відношенню до тих дітей, яких хвалять, тому у формуванні правильних відносин між учнями й дорослими дуже важлива роль учителя. Завданням виховання ж не є пригнічення всіляких проявів агресії дитини, а спрямування дітей з антисоціального у просоціальне русло і замість примітивних поведінкових форм допомогти їм виробити такі форми прояву негативних емоцій, які приймаються та допускаються суспільством.

Поради батькам випускників школи

1. Не намагайтесь нав'язати дитині те, чого ви колись хотіли, але не досягли. Пам'ятайте, що у неї є свої власні плани та мрії, з якими потрібно і варто рахуватися. Не варто також змушувати нащадків йти вашим шляхом, навіть якщо у вашій родині усі до сьомого коліна були вчителями чи лікарями.

2. Не тисніть на дитину, якщо вважаєте її вибір майбутньої професії невдалим. Краще допоможіть їй розібратися, чи справді вона розуміє, чим буде займатися в майбутньому. Адже нерідко, обираючи професію, дитина керується стереотипами, прикладами кумирів тощо.

3. Якщо ваша дитина і досі чітко не знає, ким хоче бути, допоможіть їй виявити те, до чого у неї найбільше лежить душа, «гуманітарій» вона чи «технар», творча особистість чи прагматик. Не можете визначити самотужки - скористуйтеся послугами спеціаліста з профорієнтації центру зайнятості.

4. Не бійтеся, якщо вибір вашої дитини припаде на непрестижну, непопулярну чи неінтелігентну професію. Якщо, наприклад, ваш син марить автомобілями, то, можливо, краще дозволити йому здобути фах автослюсаря чи автомеханіка. Адже, коли людина займається улюбленою справою, вона завжди досягає успіху.

5. Пам'ятайте, що обирати майбутню професію потрібно не під час подання документів у вузи і навіть не протягом останнього шкільного року. Починати треба ще з 7-8 класів. Тоді до закінчення школи дитина вже чітко визначиться, ким хоче стати.

Анкета для батьків

- Що ви думаєте про школу та педагогічний колектив?

- Яким, на вашу думку, має бути класний колектив вашої дитини:

- Яким ви уявляєте клас, в якому буде навчатися ваша дитина?

- Які традиції треба започаткувати та розвивати у класі?

- Чим і як можете допомогти класному керівникові у створенні дитячого колективу?

- Які труднощі ви маєте у вихованні дитини?

Анкета для батьків

- Школа, в якій навчається моя дитина – це …

- Клас, в якому навчається моя дитина – це…

- Однокласники моєї дитини – це…

- Виконання домашнього завдання для моєї дитини – це…

- Моїй дитині подобаються предмети - …

- Предмети, які не подобаються моїй дитині - …

Анкета для учнів

- Школа для мене – це…

- Клас, в якому я навчаюся – це …

- Учителі для мене – це люди, які…

- Мої однокласники – це…

- Мені подобається - …

- Мені не подобається - …

Анкета для членів шкільних батьківських рад

Шановні батьки!

Просимо Вас відповісти на питання анкети, яка проводиться з метою вивчення рівня ефективності співпраці батьківської громади з іншими учасниками навчально-виховного процесу. Виберіть однин із запропонованих варіантів відповідей або висловите власну думку.

1. За період навчання Вашої дитини роль батьківського комітету:

а) зросла;

б) стала більш формальною;

в) суттєво не змінилася.

2. Основним принципом взаємодії педагогічного і батьківського колективів школи є:

а) поради;

б) пропозиції;

в)довіра)

г) вказівки;

д) аналіз;

ж) контроль.

3. Що в діяльності батьківських комітетів є найважливішим:

а) здійснення зв’язків між батьківським та педагогічним колективами;

б) взаємодія з учнівським самоврядуванням;

в) узгодження планів з адміністрацією школи;

г) заохочення найкращих учнів школи;

д) інше______________________________________________________

4. Зв’язки між батьками і педагогічним колективом здійснюються у формах:

а) ___________________________________________

б)______________________________________________

в)__________________________________________________

5. З якими перешкодами найчастіше зустрічаються представники батьківських комітетів у своїй діяльності:

а) консерватизм;

б) байдужість;

в) нерозуміння;

г) матеріальні;

д) інші_______________________________________________

6. З ким Вам найпростіше дійти згоди в організації ефективної роботи батьківського комітету:

а) з адміністрацією школи;

б) з учителями;

в) з батьками;

г) з учнями.

7. Педагогічний колектив, на Вашу думку, бачить в представниках батьківського комітету:

а) однодумців;

б) конкурентів;

в) помічників;

г) інше____________________________________________________

8. Яким чином адміністрація школи сприяє роботі батьківських комітетів:

____________________________________________________________

9. Ваші пропозиції щодо поліпшення роботи шкільного батьківського комітету________________________________________________

Класний керівник – головна фігура в роботі з батьками

Говорячи про школу, батьки, як правило, говорять про класного керівника. Саме він забезпечує тісний контакт з батьками учнів, виявляє негаразди, що виникають між школою і сім’єю, допомагає батькам вирішувати проблеми, що виникають у вихованні дітей., взаємодіє з іншими учасниками нравчально0звиховного процесу.

Свою діяльність класний керівник спрямовує на те, щоб зробити батьків своїми союзниками.

Для забезпечення ефективності роботи з батьками класний керівник має визначити пріоритетні напрямки співпраці з батьками. (Схема _).

Ефективні правила поведінки класного керівника на класних зборах

- Ніколи не нарікайте на дитину;

- У жодному разі не пропонуйте батькам «Прийняти міри», якщо дитина поводиться не так, як треба;

- Розмовляйте з батьками спокійно, шанобливо;

- Не пишіть зауважень у щоденник.

Пріоритетні напрямки взаємодії класного керівника з батьками

Кiлькiсть переглядiв: 1001

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.